English
Spellcross - editor vlastností jednotek

   Tento prográmek umožňuje editovat vlastnosti jednotek Spellcrossu definované v souboru JENDOTKY.DEF v archivu COMMON.FS. Umožňuje také přidávat nové, případně prohazovat jenotky mezi sebou. Celkové množství jednotek je sice bohužel natvrdo omezeno, ale přinejmenším dvě nové CZ verze skousne.
   Prográmek byl, jako obvykle, vyvinut v BDS2006 Turbo C++ ve win XP, takže netuším, co to udělá na novějších, ale mělo by to chodit bez problému - nic XP specifického jsem nepoužil.


1 - Nastavení

   Jediná věc, ketrou je třeba nastavit, je jazyková verze hry. Originální CZ verze je poněkud odlišná od ostatních novějších verzí. Ty byly rozšířeny a mimo jiné do záznamu jednotky přibyl jeden byte, takže jsou vzájemně nekompatibilní. Nastavení se provádí přes menu "Version". Stejné menu také umožňuje konverzi jedné verze do druhé a naopak. Pochopitelně při přechodu z novější na starší dojde ke ztrátě informace toho jednoho bytu, který obsahuje pouze příznak "léčení ohněm" (jednotka se při zásahu ohněm uzdravuje, místo poškozuje (Démon, pekelná jízda)).

Takhle to vypadá

2 - Editace

   Všechny prvnky jsou doplněny komentáři v CZ a ENG jazyce (do souboru hints.ini lze přidat i další jazyky), takže není moc co řešit. Ne všechny hodnoty hra skousne a u některých položek zatím ani netuším, co znamenají, takže je to dost otázka experimentování. Rozhodně není od věci dělat si zálohu.
   Provedené změny vlastností jednotky se musí potvrdit stiskem "Save changes", případně vzít zpět stiskem "Discard changes". Odstranit lze vždy jen poslední jednotku ze seznamu, jinak by došlo k přeindexování seznamu a neseděly by žádné další *.DEF soubory. Všechna tlačítka dole se týkají vždy jen jedné, aktuálně vybrané jednotky, tj. pokud jste s editací spokojení, tak celý seznam jednotek musíte uložit přes menu "File". Provedené změny se, jako obvykle, projeví teprve s novou hrou nebo alespoň novou úrovní.

2.1 - Editace, karta Basic

   Zde je většina základních nastavení, jejichž význam je přiznivcům Spellcrossu jistě dobře znám. Některé jsou pravda poněkud záhadné, ale ty obvykle nastavuji podle hodnot u podobných jednotek. Ostatně co taky jiného zbývá.

2.2 - Editace, karta Graphics

   Obsahuje odkazy na soubory grafiky jednotky, animace jednotky, animace výstřelu a dopadu projektilu. Dále je zde odkaz na soubory projektilu, pokud je viditelný. Při zadání neplatných názvů se hra pochopitelně sesype (obvykle se vytvoří soubor *.ERR ve složce hry s důvodem pádu).

2.3 - Editace, karta Sounds

   Zvuky jednotek jsou ve Spellcrossu řešeny pomocí tříd. Ty jsou definovány v dalších *.DEF souborech v COMMON.FS. Názvy korespondujících definičních souborů jsou obsaženy v nápovědě. Bohužel právě zvuky dělají při tvorbě nových jednotek největší problém. Do archivu SAMPLES.FS sice lze přidat prakticky libovolné množství zvuků, ale do patřičných definičních souborů už jen velmi omezené množství nových tříd. Např. do zvuků zbraní (A_SOUNDS.DEF) v CZ verzi jen dvě položky navíc.

Příklad definic zvukových tříd v *.DEF souborech

2.4 - Editace, karta Special actions

   Obsahuje nastavní speciálních akcí jednotek a jejich případné animace. Dále také akci při smrti jednotky. Ta se používá v CZ verzi jen pro Predátora a Vlčí jezdce. V novejších verzích se navíc používá pro animaci smrti jednotky. To bohužel CZ verze přímo neumožňuje ani dodatečně (s animacemi vytáhnutými z ENG verze). Snad možná jako výbuch predátora s nulovým účinkem (jsem ještě nezkoušel).

2.5 - Editace, karta Hex record viewer

   Nemá žádný zvláštní význam - pomocí té jsem se snažil "dešifrovat" význam některých méně zřejmých položek. Ale proč ji rušit, když už tam jendou je...

2.6 - Editace, název jednotky

   Skutečný název jednotky není definován v JEDNOTKY.DEF, ale v souboru UNITS.CZ (nebo .ENG, .PL, případně ještě další jazyky). Každé jednotce připadá jeden řádek. Pro CZ verzi se používá výhradně kódování CP895 (všchny texty hry). PL verze je kupodivu v CP1250 (celkem záhada na DOSovou hru ...). U ENG verze je to pochopitelně jedno.


3 - Licence

   Je to freeware, takže může být libovolně používán a šířen, ale pouze se všemi přiloženými soubory (zejména tento help) a bez úprav!
   Autor nenese žádnou zodpovědnost za případné problémy nebo škody vzniklé použitím tohoto SW ať už by byly jakékoliv.
   Pokud s uvedenými podmínkami nesouhlasíte, pak tento SW nepoužívejte.


4 - Kontakt

   V případě problémů s programem mě můžete kontaktovat na e-mailu s.maslan@seznam.cz. Nějaké ty informace k programu a případné další verze lze nalézt na mém webu: http://www.spellcross.kvalitne.cz/units/spell_units/spell_uniteditor.html.



(c) 2011, Stanislav Mašláň - Všechna práva vyhrazena.