Spellcross - Editor vlastností jednotek


   Už několikrát jsem se pokoušel o editaci vlastností jednotek, které jsou z větší části definované v souboru JEDNOTKY.DEF v archivu "COMMON.FS". Je to binární soubor, takže význam některých položek mi není znám, ale ty hlavní parametry jsou celkem zřejmé.
   Onehdá mě ale napadlo, jestli by bylo možné do toho souboru nějakou jednotku přidat. Kupodivu to hra skousla. Moje radost ovšem netrvala dlouho, protože se ukázalo, že bude problém se zvuky. Ty jsou definovány zvlášť v jiných souborech. Bohužel autoři s tím evidentně nepočítali, takže je zde jen minimální rezerva pro nové třídy zvuků (2 pro zvuky palby, 1 pro zvuky zásahu apod.). V anglické verzi to trochu rozšířili, podobně jako limity většiny ostantních *.DEF souborů.


   18.8.2011 - protože editace ve WINHEXu není zrovna ideální, spíchl jsem jednoduchý prográmek, který umožňuje editaci vlastností jednotek alespoň trochu rozumným způsobem. Lze pomocí něj provádět úpravy stávajích jednotek v seznamu nebo přidávat nové, případně je vzájemně prohazovat. Detailnější popis možností prográmku je v jeho helpu. Prográmek je celkem zhusta okomentován pomocí "hint" nápovědy, takže by editace neměla být velký problém (tedy až na těch pár mysteriózních položek, ale ty se dají okopírovat z podobných jednotek).

Progam ke stažení: spell_units_editor.zip (600kB).

   A zde je malá video ukázka, jak dopadly moje první pokusy.


(c) 2011, Stanislav Mašláň - Všechna práva vyhrazena.

Poslední aktualizace: 18.8.2011